#twitter: #Strategy – #Estrategia: Proposal on its #businessmodel – Propuesta de #ModeloDeNegocio [ENG – ESP]

[ENG]

We continually read tweets that discuss twitter business model and its possible decline, by the inability to sustain it. Relatively recently,  twitter has launched promoted hashtags and users, that appear next to the “trending topics”, or most popular hashtags, and referred users, which, if they start to promote many, we will end reading just promoted.

Thinking on the possibilities that twitter provides, and the pity it would be its disappearance, or the loss of  the actual “freshness and meritocracy”, as it is invaded by advertising, which is what makes today a user or hashtag displayed, I present below, my proposal to create a sustainable business model that maintains the qualities we have nowadays:

Utilities of twitter for business:

  • Qualitative, and quantitative research.

  • Innovation and improvement.

  • Professional development and behavior training.

  • Promotion.

Needs that would entail:

  • Databases.
  • Closed groups.

  • Vertical content aggregators.

  • Lists of “Volunteers”: Those who enter into twitter, in exchange for use, we could give our consent to enter a list to do annual surveys, in the subjects that most interest us.

Based on these aspects, twitter could offer the following payment services:

  • Ready access to qualitative research.

  • The possibility of tweets historic by category.

  • Access to and management of the database.

  • Closed groups for discussion, training, etc.

Types:

  • By purchase, for installation in the company: Custom Projects for an enterprise with access to the open twitter.

  • Subscription for a given time.

  • For a number of tickets (eg 10)

  • Occasional

Benefits:

  • twitter could invest in its growth and stay ahead of the whale, ensuring return on investment to investors.

  • As “free” users we guarantee ourselves a good service, in return for helping twitter earn money, and reach their return on investment.

  • Companies and institutions, without being intrusive, can benefit from the opportunities offered by both, twitter community, and as a tool for development, improvement and innovation at prices, certainly more affordable, than those now involved.

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[ESP]

Continuamente podemos leer tweets que hablan sobre el modelo de negocio de twitter y su posible declive, por la imposibilidad de sostenerlo. Desde hace relativamente poco, han puesto en marcha hashtags y usuarios promocionados, que aparecen al lado de los “trending topics” o hashtags más populares. Lo cual, si comienzan a promocionar muchos, acabaremos por ver sólo los promocionados.

Reflexionando sobre las posiblidades que twitter ofrece y la pena que sería tanto su desaparición, como que fuera invadido por la publicidad y dejara de un lado la “frescura y “meritocracia”, que es lo que hoy en día hace que un usuario o un hashtag aparezca, presento a continuación la que sería mi propuesta para crear un modelo de negocio sostenible y que mantenga las cualidades que hoy nos aporta:

Utilidades de twitter para las empresas:

  • Investigación cualitativa.

  • Innovación y mejora.

  • Desarrollo profesional y entrenamiento en comportamientos.

  • Promoción.

Necesidades que conllevarían:

  • Bases de datos.

  • Grupos cerrados.

  • Agregadores verticales de contenido.

  • Voluntarios: Aquellas personas que entramos en twitter, a cambio del uso, podríamos dar nuestro consentimiento para entrar en una lista y que nos pudieran hacer X encuestas anuales, en las materias que nos interesaran.

En función de estos aspectos, twitter podría ofrecer los siguientes servicios de pago:

  • Acceso a la lista para investigaciones cualitativas y cuantitativas.
  • Posibilidades de histórico de tweets según categorías.

  • Capacidad de acceso y gestión a la BBDD.

  • Grupos cerrados de debate y entrenamiento, etc.

Tipos:

  • Por compra para la instalación en la empresa: Proyectos personalizados para una empresa determinada con vía y salida al twitter general.

  • Por suscripción durante un tiempo dado.

  • Por tickets (por ejemplo 10).

  • Ocasional.

Beneficios:

  • twitter podría invertir en su crecimiento y adelantarse a la ballenita, asegurándo el retorno de la inversión a sus inversores.
  • Los usuarios “free” nos garantizamos un buen servicio, a cambio de ayudarles a que ganen dinero y puedan obtener el retorno de su inversión.

  • Empresas e instituciones, sin ser intrusivas, pueden beneficiarse de las posibilidades que ofrece tanto la comunidad twittera, como la herramienta, para el desarrollo, mejora e innovación a precios, seguro que más asequibles que los que ahora conllevan.


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